Wybierz rodzaj testu
Wybierz język
Wybierz przedmiot
angielski
Angielski dla klas 8
niemiecki
hiszpański
francuski
włoski
rosyjski
duński
norweski
szwedzki
chiński
japoński
niderlandzki
polski
portugalski
ukraiński
czeski
matematyka
Wybierz test
Jakiego języka chcesz się z nami nauczyć?
angielski
niemiecki
hiszpański
francuski
włoski
rosyjski
duński
norweski
szwedzki
chiński
japoński
niderlandzki
polski
portugalski
ukraiński
czeski
matematyka
Wybierz miasto
Wybierz placówkę
inne miasto
ul. Sienkiewicza 3
15-432 Białystok
Nadbrzeżna 2/5 (piętro II)
43-300 Bielsko-Biała
pl. Tadeusza Kościuszki 1
41-902 Bytom
ul. Lwowska 14a
22-100 Chełm
Aleja Najświętszej Maryi Panny 15
42-200 Częstochowa
aleja Grunwaldzka 82
80-244 Gdańsk
ul. Świętojańska 64/ 6
81-393 Gdynia
al. Wolności 6
62-800 Kalisz
ul. Młyńska 23
40-098 Katowice
ul. Warszawska 5
25-512 Kielce
ul. Podwale 6 i 7
31-118 Kraków
ul. Lubostroń 15
30-383 Kraków
ul. 27 Grudnia 17/19
61-737 Poznań
ul. Rynek 15
35-064 Rzeszów
ul. Warszawska 12
41-200 Sosnowiec
Pl. Brama Portowa 4
70-225 Szczecin
ul. Wielkie Garbary 18
87-100 Toruń
ul. Lazurowa 14, piętro 1
01-315 Warszawa
Al. Reymonta 16
01-842 Warszawa
ul. Kondratowicza 37
03-285 Warszawa
Świętokrzyska 18
00-052 Warszawa
Al. Niepodległości 177
02-555 Warszawa
ul. Powsińska 34
02-903 Warszawa
ul. Światowida 18
03-144 Warszawa
al. Komisji Edukacji Narodowej 97
02-777 Warszawa
inne miasto
ul. Legnicka 57d
54-203 Wrocław
Kompetencje przyszłości 2030-2050
- specjalista, który pomoże pokazywać nasze życie prywatne i zawodowe w sieci (tzw. osobisty kurator cyfrowy);
- doradca ds. opieki zdrowotnej może pokazywać drogę w labiryntach systemów opieki zdrowotnej;
- nostalgista, który będzie pomagał stworzyć wystrój domu czy mieszkania na wzór wybranej dekady z przeszłości łącząc w sobie zawody projektanta wnętrz z opiekunem osób starszych.
Najważniejszym elementem pakietu umiejętności wydają się być oczywiście umiejętności cyfrowe, jednak badacze twierdzą, że najbardziej istotne będą: zdolności adaptacyjne do szybkich zmian zawodowych i życiowych, umiejętności szybkiego uczenia się, krytycznego myślenia i rozwiązywania problemów, łatwość komunikacji i współpracy, zdolność do innowacji, a także kreatywność2.
Eksperci podzielili umiejętności przyszłości (tzw. future skills) potrzebne na rynku pracy w 2030-2050 roku, wnikające z postępu technologicznego, informatyzacji oraz globalizacji na kilka grup: | |
umiejętność samodzielnego uczenia się i innowacyjność: krytyczne myślenie i rozwiązywanie problemów, komunikowanie się i współpraca, kreatywność i twórczość | |
umiejętność posługiwania się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi: wyszukiwanie informacji, korzystanie z mediów cyfrowych, funkcjonalne kompetencje cyfrowe | |
umiejętności zawodowe i życiowe: elastyczność i zdolność adaptacji, inicjatywa i umiejętność wybierania własnego kierunku rozwoju, zdolność do wchodzenia w interakcje społeczne i międzykulturowe, wydajność i odpowiedzialność |
Zawody przyszłości
Architekt wirtualnych światów – osoba, która będzie pomagać osobom sparaliżowanym po ciężkich wypadkach. Architekt pomoże stworzyć tym osobom wirtualne alter ego dając im tym samym namiastkę normalnego życia. | ||
Osobisty kustosz pamięci – osoba odpowiedzialna za stworzenie personalnej symulacji naszych wspomnień. Dzięki tej symulacji, będąc już w podeszłym wieku, będziemy mogli odbyć wirtualną podróż w przeszłość z możliwością ponownego przeżywania najlepszych wspomnień. | Traffic manager – osoba odpowiedzialna za sprawdzania ruchu na stronie internetowej. Taką osobę będzie interesowało ile czasu odbiorcy spędzają w konkretnej witrynie, jakie teksty i podstrony najchętniej odwiedzają, jakich fraz wyszukują oraz skąd generuje się ruch na stronie. | |
Etyczny haker – specjalista od włamywania się do sieci korporacyjnej (która go zatrudnia!), w celu wyszukania jej słabych punktów. |
Trener robotów – osoby odpowiedzialne za instalacje oprogramowania maszyn i uczenia ich by pracowały w sposób podobny do ludzi. |
|
Kontroler pogody – będzie to osoba zarządzająca wzorcami pogodowymi, tworząca tzw. mikroklimaty. |
Raport podkreśla również, że wśród dziedzin, które będą konieczne do wykonywania zawodów przyszłości, znajdują się te związane z zarządzaniem, naukami ścisłymi i oczywiście językami obcymi. |
||
osób wykonuje zawód, na który zapotrzebowanie będzie rosło |
osób ma zawód, który będzie istnieć, ale zmieni się sposób jego wykonywania |
osób ma pracę mechaniczną, którą w 2030 zastąpią prawdopodobnie roboty |
- wzrośnie zapotrzebowanie na umiejętności miękkie, w rozwoju których potrzebujemy wsparcia
- warunkiem dobrej pracy będzie ciągła nauka i doskonalenie się
- w procesie nauczania powinniśmy wykorzystywać wiele różnych metod - im więcej, tym lepiej
- uzupełniajmy kwalifikacje o te spoza dziedziny, w której się kształciliśmy
- ok. 25% ludzi motywuje się do samodzielnego rozwoju - szukajmy więc wsparcia u specjalistów!
W ProfiLingua kompetencje przyszłości są dla nas kluczowe, dlatego nasze kursy projektujemy tak, by nasi kursanci mogli rozwijać kompetencje przydatne nie tylko obecnie, ale i w przyszłości. Szczególną uwagę poświęcamy najmłodszym kursantom, przed którymi stoi najwięcej wyzwań – dlatego właśnie im dedykujemy zajęcia Przedszkolaki Bystrzaki i Bystrzakowa Akademia Naukowa. Dzięki nim będą mogli rozwijać kluczowe umiejętności w przyjaznej i komfortowej atmosferze nauki przez zabawę.
Jakie kompetencje przyszłości rozwijamy w ProfiLingua?
|
|
|
1 Komisja Europejska, Biała Księga w Sprawie Przyszłości Europy, COM [2017] 2025, 1 marca 2017, Bruksela
2 pracuj.pl
3 Głomb i in., Kompetencje przyszłości w czasach cyfrowej dysrupcji, studium wyzwań dla Polski w roku 2030, Warszawa 2019
4 UNESCO, Working Group on Education: Digital skills for life and work, wrzesień 2017
5 umiejetnosci2030.pl
Czy chcesz, abyśmy skontaktowali się z Tobą w celu zaproponowania Ci odpowiedniego kursu? Wypełnij poniższy formularz: