Jeśli Twoja firma ma partnerów biznesowych z innych krajów lub planujesz podbicie rynków zagranicznych, zdecydowanie potrzebujesz pracowników potrafiących porozumieć się z klientami i kontrahentami w językach innych niż polski. Możesz, oczywiście, wymagać znajomości angielskiego, niemieckiego, francuskiego czy dowolnego innego języka obcego od kandydatów ubiegających się o stanowisko w Twojej firmie. Istnieje jednak także inna możliwość - wysłanie obecnych, sprawdzonych pracowników na szkolenia językowe.
Kurs językowy dla pracowników to inwestycja, która szybko się zwraca. Przynosi ona korzyści wszystkim zainteresowanym - nie tylko osobom podnoszącym swoje kompetencje językowe, ale także Twoim klientom i partnerom biznesowy, co w efekcie końcowym przekłada się na lepsze prosperowanie Twojej firmy.
Pracownicy na szkoleniach językowych - dlaczego warto?
Każde przedsiębiorstwo, zarówno korporacja, jak i niewielka firma rodzinna na pewno szybko zauważy zmiany na lepsze, związane z rozszerzaniem umiejętności komunikacyjnych pracowników. Oto lista najważniejszych z ich:
- zadowoleni klienci - pracownicy, którzy opanowali język ojczysty klientów, są w stanie zapewnić sprawną i bezproblemową obsługę oraz ułatwioną komunikację. Twoi klienci na pewno z zadowoleniem przyjmą fakt, że Twoja firma zadbała o ich komfort i zadała sobie trud przeszkolenia ich w tym zakresie. Usatysfakcjonowany klient ma szansę stać się klientem lojalnym, który będzie do Ciebie wracał.
- lepsze zrozumienie kultury i praktyk biznesowych - biznesowe kursy językowe różnią się od “zwykłego” angielskiego nie tylko nauczanym słownictwem. Kursanci dowiadują się także wiele na temat kultury danego kraju, etykiety biznesowej, zasad korespondencji, itd.,
- wyższa sprzedaż - rozmowy handlowe nie muszą ograniczać się do kontrahentów z Polski, jeśli Twój zespół sprzedażowy ma możliwość poszerzenia zakresu działań i szukania klientów w innych krajach. Wszyscy wiemy, że negocjacje prowadzone przy pomocy tłumacza to jednak nie to samo…
- pewni siebie, wydajniejsi pracownicy - pracownik, który czuje się pewny swoich możliwości i umiejętności językowych, może w większym stopniu skupić się na sprzedaży, obsłudze klienta czy szukaniu nowych możliwości, czego wynikiem jest większa wydajność i lepsze efekty pracy;
- wyższe morale i motywacja - szkolenia językowe to także świetny benefit dla pracowników. Każdy lubi czuć się doceniany i ważny dla organizacji, w której spędza ⅓ swojego życia. Inwestycja w rozwój osób zatrudnionych przez Twoją firmę stanowi jasny znak, że cenisz ich pracę i wierzysz w ich potencjał;
- integracja zespołu - na dobrze prowadzonych zajęciach językowych Słuchacze czują się odprężeni, a czas mija szybko. To nie tylko rozwijanie poszerzanie wiedzy, ale również fantastyczna okazja, aby poznać się lepiej, porozmawiać na tematy niekoniecznie związane z pracą i wzmocnić ducha zespołu.
Kursy językowe dla firm podnoszą jej konkurencyjność, ułatwiają jej rozwój, umożliwiają komunikację z klientem obcojęzycznym i zwiększają zaangażowanie pracowników. Wybierając szkolenia tego typu, warto postawić na sprawdzoną szkołę, która przygotuje ofertę najlepiej dopasowaną do Twojego biznesu. Sprawdź, co może zaoferować Ci ProfiLingua!
{{cta('855e3963-6c6c-41b1-bcea-3034c61f72b8','justifycenter')}}
Czy chcesz, abyśmy skontaktowali się z Tobą w celu zaproponowania Ci odpowiedniego kursu? Wypełnij poniższy formularz: