Jeszcze niedawno osoby aktywne zawodowo zadawały sobie pytanie”: Jakiego języka poza angielskim warto się uczyć?”. Obecnie w wielu branżach stało się jasne, że jest to niemiecki. Ze względu na bliskie położenie geograficzne i nasiloną współpracę biznesową, wiele firm szuka pracowników z dobrą znajomością tego języka. Sporo pracodawców decyduje się też na sfinansowanie nauki niemieckiego dla pracowników.  W jakich branżach umiejętność komunikacji po niemiecku jest najważniejsza? Sprawdziliśmy.

 

W momencie powstawania tego artykułu, w serwisie Pracuj.pl można było znaleźć dokładnie 22 401 ogłoszenia, które zawierały wymóg przynajmniej komunikatywnej znajomości języka niemieckiego, a nie jest to jedyny tego typu portal w naszym kraju. Jak widać, niemiecki w biznesie jest bardzo przydatny, a branże, w których umiejętność posługiwania się językiem naszych zachodnich sąsiadów procentuje najbardziej to:

 

  • IT

Polska nie stworzyła jeszcze własnej Doliny Krzemowej, jednak nasi programiści, web developerzy i inni specjaliści w branży IT są cenieni na całym świecie. Także niemieckie firmy chętnie sięgają do polskiego talent tanku i nawiązują współpracę z partnerami biznesowymi zza wschodniej granicy. Warunkiem jest, oczywiście, możliwość komunikacji w języku niemieckim, dlatego osoby związane z tą branżą powinny inwestować w jego naukę.

 

  • LOGISTYKA

Tutaj nie ma zaskoczenia. Wymiana handlowa pomiędzy Polską a Niemcami od lat jest dość intensywna. Trasy ciężarówek transportujących towary z Polski do innych krajów Europy często przebiegają przez obszar Niemiec. Branża logistyczna dynamicznie się rozwija i nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić. Dlatego spedytorzy, handlowcy, kierowcy i inne osoby z branży logistycznej powinny postawić na naukę języka niemieckiego.

 

  • PRZEMYSŁ I HANDEL

Według oficjalnych danych Federalnego Urzędu Statystycznego obroty handlowe pomiędzy Polską a Niemcami w roku 2019 wyniosły 123,5 mld euro, czyli o 5% więcej niż w roku poprzednim (118 mld euro). Nasi sąsiedzi dominują w eksporcie pojazdów i ich wyposażenia, maszyn i urządzeń, elektrotechniki oraz wyrobów chemicznych. Nasz kraj eksportuje przede wszystkim części i wyposażenie pojazdów, artykuły spożywcze, meble oraz sprzęt gospodarstwa domowego.

 

  • KSIĘGOWOŚĆ, HR

Nauka języka niemieckiego opłaca się również specjalistom z zakresu HR i księgowości.  Niemcy już od dłuższego czasu chętnie outsourcują prace administracyjne i obsługę klienta do naszego kraju, ponieważ polska siła robocza jest po prostu tańsza. W momencie powstawania tego tekstu aż 1752 oferty pracy w portalu Pracuj.pl dotyczyły właśnie tych branż i zawierały wymóg znajomości niemieckiego. Firmy dysponujące mocami przerobowymi i kadrą władającą tym językiem mogą myśleć o nawiązywaniu współpracy z partnerami zza zachodniej granicy. 

 

  • MARKETING

Języki obce odgrywają coraz większą rolę w marketingu internetowym, szczególnie w content marketingu, a język niemiecki nie jest pod tym względem żadnym wyjątkiem. Firmy planujące ekspansję i dalszy rozwój na rynku niemieckojęzycznym, który obejmuje także Austrię i Szwajcarię, potrzebują angażujących treści w po niemiecku, co stwarza wiele możliwości dla agencji marketingowych, o ile zainwestują w kursy niemieckiego dla swoich specjalistów.

 

Edukacja w zakresie języków obcych dla pracowników to zawsze dobry pomysł. Personel potrafiący bez problemu porozumieć się z klientami i partnerami zza granicy stanowi atut każdej firmy. W sytuacji, gdy działasz w jednej z tych branż, które utrzymują intensywne kontakty z Niemcami, warto zainwestować w profesjonalne szkolenia języka niemieckiego biznesowego lub specjalistycznego, które dodatkowo podniosą kompetencje kadry i sprawią, że wyróżnicie się na tle konkurencji.

 

Szukasz kursów niemieckiego najlepszej jakości? Jesteś we właściwym miejscu! Szkoła ProfiLingua oferuje kursy B2B dla firm od prawie 30 lat. Dzięki ogromnemu doświadczeniu potrafimy sprostać wymaganiom nawet najbardziej wymagających klientów i przygotować ofertę uwzględniającą unikalne potrzeby i możliwości każdej firmy, bez względu na ilość zatrudnianych pracowników, od małych firm rodzinnych po międzynarodowe korporacje. Skontaktuj się z nami i dowiedz się, co możemy Ci zaproponować.

Formularz Kontaktowy

Czy chcesz, abyśmy skontaktowali się z Tobą w celu zaproponowania Ci odpowiedniego kursu? Wypełnij poniższy formularz:

    Wyrażone powyżej zgody można wycofać w dowolnym momencie.