W niektórych firmach to standard, inni pracodawcy wciąż zastanawiają się, czy warto. Czy lekcje języka obcego dla pracowników to dobra inwestycja, czy raczej przereklamowany benefit, który jedynie generuje koszty firmy? Zdecydowanie to pierwsze! Przeczytaj nasz artykuł, aby dowiedzieć się, jak zyskujesz jako pracodawca, organizując je dla swoich pracowników.
Kompetentny pracownik to zysk pracodawcy
Komu powierzysz opiekę nad obcojęzycznym klientem? Kto ma większe szanse na odniesienie sukcesu w negocjacjach z zagranicznym kontrahentem? Jaka osoba z łatwością zbada obcy rynek, panujące na nim trendy i zdobędzie przydatne informacje na obcojęzycznych stronach internetowych? Wspólnym mianownikiem dla wszystkich tych sytuacji jest dobra znajomość języka obcego.
Kompetentni pracownicy, pewni swoich umiejętności językowych mogą skupić się na efektywnym wypełnianiu powierzonych im zadań, nie stresując się trudnościami w stworzeniu profesjonalnego maila czy przeprowadzeniu rozmowy telefonicznej w języku innymi niż polski. Kompetentni pracownicy to zadowoleni klienci, a zadowoleni klienci to większe zyski dla Twojej firmy.
Lepszy start na rynku zagranicznym
Jeśli Twoja firma dynamicznie się rozwija, naturalnym etapem będzie poszerzenie działalności poza granicami Polski. Język obcy okazuje się w tym nie tyle przydatny, ile niezbędny. Tak naprawdę, dobrym pomysłem jest zainwestowanie w kursy dwóch języków obcych dla pracowników - uniwersalnego angielskiego oraz mowy ojczystej Twoich przyszłych klientów. To nie tylko usprawni komunikację, ale także nastawi ich pozytywnie do Twojej firmy. W końcu nie każdemu chce się uczyć szwedzkiego, rosyjskiego czy czeskiego, a każdy woli rozmawiać o interesach w języku, który zna najlepiej!
Lekcje języka obcego warto zorganizować przede wszystkim dla “starych”, sprawdzonych pracowników, którzy posiadają niezwykle cenne doświadczenie, znajomość produktu i know-how. Zorganizowana przez Ciebie edukacja językowa pozwoli Ci w pełni wykorzystać ich potencjał.
Wyższa motywacja to lepsze wyniki pracy
Nauka języka obcego zorganizowana przez pracodawcę to także jasny sygnał dla pracowników, że firma ma w związku z nimi długoterminowe plany i nie waha się inwestować w ich rozwój. Takie podejście jest cenione przez osoby zatrudnione w danej organizacji. Zyskują poczucie bezpieczeństwa i stabilności, czują się docenieni i wzrasta ich lojalność. Ogólna motywacja do pracy rośnie, a to przekłada się bezpośrednio na wyższy wskaźnik efektywności i… Twoje zyski.
Benefity pomagają przyciągnąć najlepszych
Jeśli chcesz przyciągnąć najlepszych specjalistów do swojego zespołu, zapomnij o “owocowych czwartkach” i “młodym, dynamicznym zespole” w treści publikowanego ogłoszenia. Dobrzy fachowcy świetnie znają swoją wartość i oczekują konkretów w zamian za oferowaną wiedzę i umiejętności. Oprócz satysfakcjonującego wynagrodzenia i rzeczywistych możliwości rozwoju cenioną pozycją w pakiecie benefitów jest właśnie nauka języka obcego finansowana przez pracodawcę. Znajomość języków obcych to bardzo przydatna kompetencja i każdy chętnie umieści ją w swoim cv.
Decydując się na inwestycję w lekcje języka obcego dla pracowników, warto wybrać szkołę, która ma rozległe doświadczenie w organizowaniu kursów B2B. W przypadku dużych firm z kilkoma placówkami na terenie całego kraju korzystne jest nawiązanie współpracy ze szkołą językową, która jest w stanie zapewnić identyczne standardy obsługi w każdej z nich.
Szkoła ProfiLingua może pochwalić się prawie 30-letnim doświadczeniem w prowadzeniu kursów językowych dla firm. Nasza wiedza, elastyczność i profesjonalizm zostały docenione przez niemal pół tysiąca firm. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą i kontaktu!
Czy chcesz, abyśmy skontaktowali się z Tobą w celu zaproponowania Ci odpowiedniego kursu? Wypełnij poniższy formularz: