W pracy zawodowej związanej z szeroko rozumianym biznesem znajomość języków obcych staje się coraz ważniejsza. Wiele firm z zagranicy i międzynarodowych korporacji na dobre zagościło na polskim rynku, a duża ilość rodzimych przedsiębiorstw prężnie działa na rynkach zagranicznych. I jedne i drugie potrzebują pracowników umiejących porozumieć się w językach innych niż polski. Jakie są najważniejsze języki w polskim biznesie? Odpowiedź znajdziesz w naszym artykule.
Język angielski
To, jaki język obcy okaże się dla Ciebie najbardziej przydatny, zależy w dużym stopniu od branży, w jakiej prowadzisz działania biznesowe oraz tego, gdzie mieszkasz. Jeżeli są to tereny przygraniczne, najlepszym wyborem będzie język Twoich sąsiadów. Warto pamiętać jednak, że w obecnie standardem wymaganym przez pracodawców, jest znajomość przynajmniej dwóch języków obcych.
Pierwszym z nich, jest z zasady język angielski. Już od kilkunastu lat uczą się go obowiązkowo wszystkie młode osoby w Polsce i jego dobra znajomość jest niemal z góry zakładana. W serialu, o którym pewnie słyszałeś - “Grze o Tron” - funkcjonował “język powszechny”, który umożliwiał komunikację pomiędzy mieszkańcami nawet bardzo odległych krain. W rzeczywistości funkcję języka powszechnego pełni obecnie język angielski. To język internetu, nauki, biznesu, polityki, kultury i sztuki. Jeżeli nie znasz żadnego języka obcego, angielski powinien być Twoim pierwszym wyborem.
Język niemiecki
Znajomość angielskiego jest często traktowana jako coś oczywistego, warto jednak zainwestować w naukę języka ojczystego Twoich klientów i kontrahentów, jeśli Twoje działania biznesowe skupione są na konkretnym rynku zagranicznym.
Niemcy to najważniejszy partner handlowy Polski, zwłaszcza w przypadku województw zachodnich. Niemieckie przedsiębiorstwa chętnie otwierają swoje oddziały w Polsce, trwa ożywiona wymiana handlowa, Niemcy polubili też outsourcing wielu usług do naszego kraju ze względu na duże różnice kosztów pracy. Niemiecki na wysokim poziomie przyda się również w przypadku współpracy z Austrią, Szwajcarią czy Liechtensteinem.
Znajomość języka niemieckiego, szczególnie na Górnym i Dolnym Śląsku to gwarancja dobrze płatnej pracy.
Język rosyjski
Kolejnym językiem, który warto znać w świecie polskiego biznesu, jest rosyjski. Kiedyś znany wszystkim, potem trochę zapomniany, od kilku lat cieszy się coraz większą popularnością. Ma to związek z rosnącą siłą i rolą rosyjskiej gospodarki. Jeżeli Twoja aktywność zawodowa lub biznesowa skierowana jest na wschód od Polski, dobra znajomość języka rosyjskiego jest Ci niezbędna. Używają go nie tylko Rosjanie, ale także, między innymi: Ukraińcy, Białorusini, Litwini, Estończycy, Kazachowie, Bułgarzy, Chorwaci, a nawet… Chińczycy.
Język hiszpański
Być może nie wiesz, że język hiszpański zajmuje drugie miejsce na świecie pod względem liczby użytkowników. Wyprzedza go jedynie chiński. W polskich realiach jego znajomość przydaje się szczególnie w branży turystycznej, a także w handlu. Umiejętność komunikacji w języku hiszpańskim jest bardzo mile widziana w dużych korporacjach, a ponieważ dopiero staje się on popularny w Polsce, jego znajomość przekłada się na wyższe zarobki i większe szanse awansu.
Język francuski
Język francuski jest często przydatny w branży motoryzacyjnej. Warto go także znać, jeśli zajmujesz się handlem. Francuzi sporo inwestują w naszym kraju, często powstają przedsiębiorstwa o łączonym kapitale francusko-polskim. Co istotne, Francja stanowi jeden z głównych rynków eksportowych dla Polski, a my jesteśmy piątym co do wielkości rynkiem eksportowym dla Francuzów. Podobnie, jak w przypadku niemieckiego, rosyjskiego czy hiszpańskiego, dobra znajomość francuskiego pomaga uzyskać wyższe dochody i stanowisko.
Inne języki - norweski, czeski, węgierski i chiński
Inne języki obce w polskim biznesie to: języki skandynawskie, czeski, węgierski i chiński. Należą one bez wątpienia do języków niszowych - bardzo mało osób w naszym kraju opanowało je stopniu komunikatywnym, nie mówiąc już o zaawansowanym. Tymczasem rozwój stosunków handlowych przybiera na sile, a dzięki rozwojowi transportu i narzędzi online, polscy przedsiębiorcy coraz śmielej sięgają po odległe geograficznie rynki.
Szkoła językowa ProfiLingua prowadzi kursy piętnastu języków obcych, w tym języka biznesowego i specjalistycznego. Długość i częstotliwość zajęć dostosowana jest do potrzeb naszych Klientów biznesowych. Zdajemy sobie sprawę, jak ważna jest elastyczność i dopasowanie się do specyfiki pracy w biznesie. Dlatego nasze kursy odbywają się także online - wygodnie i praktycznie, nawet jeśli jesteś w podróży służbowej za granicą. Zachęcamy do zapoznania się z ofertą!
Czy chcesz, abyśmy skontaktowali się z Tobą w celu zaproponowania Ci odpowiedniego kursu? Wypełnij poniższy formularz: