Jeśli pracujesz w środowisku anglojęzycznym, znajomość tego języka niezbędna Ci jest w wielu różnych sytuacjach: podczas rozmów telefonicznych, prowadzenia negocjacji czy pisania służbowych maili. Bez wątpienia jedną z najbardziej stresujących okoliczności jest jednak dawanie prezentacji - tutaj, poza dobrą znajomością angielskiego trzeba też wykazać się umiejętnością utrzymania uwagi odbiorców. Jak ciekawie rozpocząć prezentację biznesową po angielsku i zaciekawić widownię? Tego dowiesz się z naszego artykułu!
Prezentacja biznesowa po angielsku - jak ją rozpocząć?
Podobno o tym, czy Twoi Słuchacze uznają, że warto wysłuchać z uwagą i zapamiętać to, o czym będziesz im opowiadał, decyduje pierwsze 60 sekund. Warto upewnić się, że nie zmarnujesz je na nerwowe mamrotanie pod nosem, lub przedstawianie programu prezentacji. Na to ostatnie będziesz miał czas później, kiedy zagwarantujesz sobie zaciekawienie odbiorców. Jak zatem rozpocząć prezentację w intrygujący sposób? Oto kilka sprawdzonych trików:
- przedstaw się - brzmi nudno? Niekoniecznie musi tak być, jeśli przedstawisz się w sposób, który pomoże Ci ocieplić własny wizerunek i zyskać przychylność odbiorców. Opowiedz krótko o tym, kim jesteś, skąd do nich przychodzisz i dlaczego to, co masz im do powiedzenia, ma znaczenie. Inną możliwością jest zażartowanie z samego siebie, np. wykorzystując w tym celu jakiś stereotyp:
“My name is Mark, and I am a lead software developer at the XYZ Company. And, yes, I’m one of those nerdy types who feel really awkward in any social situation and are happiest just coding in their dens.
But hey, since I have mustered enough courage to creep out to the daylight, let’s not waste it and talk about the new product that my team has been working on recently.”
- zadaj pytanie retoryczne - to doskonały sposób na rozpoczęcie prezentacji. Wybierz takie, które budzi emocje, zmusza do myślenia i zaciekawia odbiorców, czekających na rozwój wypadków - a nuż usłyszą odpowiedź?
“Do we really waste over 30% of raw products in most manufacturing processes? Or is it just a matter of miscalculation and sly manipulation of facts?”
- zadaj pytanie “What if…?” - to kolejne pytanie, które zachęca do głębszej refleksji i pomaga utrzymać skupienie słuchaczy. Zamiast “What if…?”, możesz też wykorzystać inne słowo o dużej mocy: “Imagine”.
“What if you could deal with all the emailing processes in your company in a time 50% shorter than currently? How could you use all that saved time?”
- wykorzystaj obrazy - obrazy oddziałują na ludzki mózg o wiele silniej niż słowa. Przyczyna leży w fakcie, że szybciej przetwarzamy dane w postaci wizualnej niż te, które słyszymy lub czytamy. Na pierwszym slajdzie przestaw ciekawe zdjęcie, grafikę lub wykres, który przykuje uwagę odbiorców.
- przedstaw szokujący fakt - oczywiście, dotyczący dziedziny i zagadnienia, o których będziesz mówił podczas swojej prezentacji po angielsku. Możesz powołać się na badania, statystyki, artykuł w prasie lub zacytować autorytet z dziedziny, w której się poruszasz.
“Did you know that companies that invested in automatized responses tools on their websites have recorded a 15% ROI within just 2 years?”
- wykorzystaj “curiosity gap” - wykorzystanie naturalnej ciekawości to technika dobrze wszystkim znana z clickbaitowych tytułów - sensacyjnych, kuszących, aby przeczytać całość tekstu. Nawet jeśli nie jesteś fanem tej strategii, powinieneś mieć świadomość, że jest ona niezwykle skuteczna. W przypadku prezentacji po angielsku warto sięgnąć po jeden z jej wariantów, np. rozpoczęcie opowiadania historii i przerwanie jej w połowie, informując jednocześnie, że zakończenie przedstawisz na końcu prezentacji lub nieujawnianie kluczowych informacji, np. rozwiązania problemu, o którym wspomniałeś.
Znajomość języka angielskiego jest w dzisiejszych czasach kompetencją oczywistą i niezbędną, szczególnie w świecie biznesu. Swoboda w posługiwaniu się nim wynika jednak nie tylko ze znajomości słownictwa i zasad gramatycznych. Równie istotne jest obeznanie w etykiecie biznesowej i technikach skutecznej komunikacji - dopiero kombinacja wszystkich tych elementów decyduje o efektywnej edukacji językowej.
Jeśli szukasz skutecznego kursu angielskiego dla swojej firmy, sprawdź szkolenia językowe w ProfiLingua. Naszym znakiem rozpoznawczym jest rozwijanie umiejętności praktycznych i skupienie na indywidualnych potrzebach każdego Klienta, poparte wieloletnim doświadczeniem. Skontaktuj się z nami i sprawdź, co możemy zaoferować Twojej firmie!
Czy chcesz, abyśmy skontaktowali się z Tobą w celu zaproponowania Ci odpowiedniego kursu? Wypełnij poniższy formularz: