Jeśli jesteś aktywny zawodowo, studiujesz lub szukasz możliwości rozwoju swojej kariery, na pewno nie jeden raz spotkałeś się z terminem “angielski biznesowy”. Co tak naprawdę kryje się pod tym określeniem i do kogo kierowane są kursy Business English? Wyjaśnienie tego pojęcia znajdziesz poniżej.

Angielski biznesowy - co to takiego?

Tak naprawdę nie istnieje jedna, obowiązująca na całym świecie definicja angielskiego biznesowego. Ogólnie przyjmuje się, że pojęcie to odnosi się do szczególnego rodzaju języka angielskiego używanego w szeroko pojętym biznesie międzynarodowym. Stosowany jest w kontaktach zawodowych nie tylko z osobami pochodzącymi z krajów anglojęzycznych. Jest to lingua franca świata biznesu - uniwersalny język komunikacji pomiędzy ludźmi z różnych zakątków kuli ziemskiej.

Od “zwykłego” angielskiego Business English różni się przede wszystkim słownictwem oraz kontekstami, w których jest stosowany.

Cechy charakterystyczne angielskiego biznesowego

Angielski biznesowy cechuje się przede wszystkim przejrzystością, prostotą, zwięzłością i precyzją. Znasz powiedzenie, że “czas to pieniądz”? Doskonale oddaje ono esencję Business English - komunikacja biznesowa po angielsku nie pozostawia miejsca na zbędne ozdobniki, niuanse językowe czy niedomówienia. Jest to szczególnie widoczne w dwóch obszarach:

  • komunikacji pisemnej - nikt nie chce ryzykować, że jego email zostanie źle zrozumiany przez zagranicznego klienta czy kontrahenta. Dlatego maile są zwięzłe, stosuje się w nich proste zdania. W kontaktach pomiędzy osobami, dla których angielski nie jest językiem ojczystym, upraszcza się gramatykę i unika skomplikowanych struktur. Najważniejsze są: rzeczowość, prostota i przejrzystość.
  • słownictwie - tutaj obowiązują podobne zasady. Główny nacisk położony jest na słownictwo związane bezpośrednio z biznesem, niezbędne do opisania interesujących nas zagadnień. Angielski biznesowy nie jest językiem literackim, a więc unika się wszystkiego, co mogłoby utrudnić zrozumienie przekazu: przysłów, idiomów, wyrażeń nacechowanych kulturowo lub historycznie, czasowników złożonych (phrasal verbs). Długie, niezrozumiałe wyrazy zastępuje się krótszymi, częściej używanymi (np. zamiast “utilize” powiemy “use”).

Kolejną cechą charakterystyczną angielskiego biznesowego jest umiejętność odnalezienia się w kontaktach z osobami spoza naszego kręgu kulturowego. To dlatego na kursie Business English słuchacze ćwiczą nie tylko praktyczne zastosowanie języka w sytuacjach biznesowych, np. podczas prezentacji, negocjacji handlowych, przedstawiania oferty czy prowadzenia spotkania. Poznają także przydatne informacje związane z etykietą biznesową, akceptowalnymi i nieakceptowalnymi zachowaniami w różnych krajach czy podróżowaniem.

 

Dla kogo przeznaczony jest angielski biznesowy?

Kiedy powinieneś pomyśleć o kursie Business English dla siebie lub dla pracowników swojej firmy? Angielski biznesowy przeznaczony jest dla wszystkich, którzy:

  • poważnie myślą o rozwoju zawodowym, szczególnie w korporacji. Branże, w których znajomość tej szczególnej odmiany języka angielskiego przydaje się najbardziej, to poza biznesem: handel, polityka, prawo międzynarodowe i marketing;
  • chcą rozwijać swoją działalność, rozszerzać swoje aktywności na rynki zagraniczne, nawiązywać współpracę z partnerami i instytucjami spoza granic swojego kraju;
  • w jakikolwiek sposób mają zawodowo do czynienia z obcokrajowcami i pragną podnosić swoje kompetencje poprzez udział w międzynarodowych konferencjach, panelach i szkoleniach,
  • myślą o emigracji i chcą zwiększyć szanse na znalezienie pracy zgodnej z ich wykształceniem, kwalifikacjami i doświadczeniem.

Na co zwrócić uwagę, wybierając kurs angielskiego biznesowego?

Kurs angielskiego dla firm będzie świetną inwestycją w siebie i/lub pracowników, która szybko się zwróci, o ile… nauka będzie skuteczna. Wybierz szkołę językową o sprawdzonej renomie, ugruntowanej pozycji i polecaną przez innych klientów. Tylko wtedy zyskasz gwarancję efektywnych zajęć na najwyższym poziomie.

Jeżeli zależy Ci na szkoleniach językowych w wielu lokalizacjach, wygodniej będzie ci współpracować z firmą posiadającą placówki w każdym większym mieście w Polsce. Zapraszamy do zapoznania się ofertą szkoły językowej ProfiLingua, dedykowaną klientom biznesowym.

{{cta('855e3963-6c6c-41b1-bcea-3034c61f72b8','justifycenter')}}

Formularz Kontaktowy

Czy chcesz, abyśmy skontaktowali się z Tobą w celu zaproponowania Ci odpowiedniego kursu? Wypełnij poniższy formularz:

    Wyrażone powyżej zgody można wycofać w dowolnym momencie.